Главная » Файлы » Разработки уроков 3-й класс

Школа добрих вчинків
10.02.2013, 14:47

Урок – проект

 з  позакласного читання  3  клас

 

  Тема: Школа добрих вчинків.

  Мета: Вчити учнів здійснювати проектну діяльність на основі аналізу літературних творів В.Сухомлинського. Вчити виділяти головне, робити висновки, доводити правильність своєї думки. Розвивати мовлення, нестандартне мислення, креативний підхід до виконання  завдань.  Виховувати високі морально-етичні категорії – готовність прийти на допомогу, співчуття, гуманність, людяність. .

 

 

Технодогічні

елементи

Монопредметний проект

Підтема проекту

Складання пам'ятки "Яким бути?”.

Усний твір "Кого називають справжньою людиною?”

Проблема

Якою повинна бути Людина?

Які риси слід виховувати в собі, щоб стати Людиною.

Способи вирішення завдань

Групова, парна, індивідуальна робота. Смисловий, структурний, художній аналіз текстів, складання пам'яток, творів.

Презентація результатів

Зачитування і обговорення складених пам'яток, усних творів.

 

 

    Обладнання: портрет В.О.Сухомлинського; твори В.О.Сухомлинського, завдання для смислового структурно-художнього аназізу творів, пам'ятка "Дев'ять негідних речей”.

 

Хід уроку.

 

І. Організаційний момент.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

    Оголошення  теми,  мети уроку.

 

- Як ви розумієте такі слова: "Чого не хочеш, щоб інший тобі робив, і  ти йому того не роби”?

- Тобто, добрий вчинок повертається добром, а злий- злом.

  Приємно усвідомлювати, що завдяки тобі хоч щось на землі змінюється на добре. Приємно бачити радість на обличчях людей, яким ти зробив добре.

  Розібратися в собі нам допоможуть твори однієї дуже відомої Людини, над якими ми будемо працювати, хто ця людина  і чому вчать її твори?

 

ІІІ Робота  над матеріалом уроку.

         1.Слово вчителя.

 Жила собі на землі Людина. Вчилася, трудилася, до школи ходила, свою землю любила. Вирішила Людина красу довкілля дітям подарувати – вчителем стати. Поїхала зі свого села до Кіровограда і там, в інституті, вчилася на вчителя. Тільки не довелося Людині довго на землі своїй працювати. Налетіли  вороги – чорні яструби, стали землю топтати, людей вбивати та у рабство забирати , крону нівечити..  І пішла людина красу від ворога захищати. А  коли воїна було поранено і на війну він йти  не міг, лікарі сказали: "Багато на світі зла. Чорні хмари війни закривають світ краси і добра, йди до людей , Добротворцю, краси рідної землі охоронцю, даруй людям красу, вчи добра.... І Людина пішла  між люди, творила красу до останнього подиху, дарувала людям радість. Воїн знову став Вчителем, створив для для своїх учнів "Школу радості”. У добрі та радості Людина виховувала гарних красивих людей, здатних нести у світ мир, добро та красу. То був....

                  -- Василь Олександрович Сухомлинський   

 

                  2. Повідомлення дітей про життя та творчість В.О.Сухомлинського.

 

                  3. Робота з виставкою книг.     

          а) Розглядання книг;

          б) Бесіда:

-         За заголовками книг довести, що вони стосуються теми уроку.

-         Висловити припущення про зміст твору за його заголовком.

-         Які книги ви читали?

-         Які книги бачите вперше?

-          

4. Презентація прочитаних творів – робота в групах.

          1 група  - "Святковий обід”.

          2 група  - "Скляний чоловічок”.

 

5.     Фізкультхвилинка.

 

                  6. Доповнення, розширення, поглиблення читацького досвіду учнів.  

             а) Знайомство з творами В.О.Сухомлинського

                                    "Нові штани” – 1 група

                                    "Чому бабуся вийшла з хати?” – 2 група

 

           б) Ознайомлення зі змістом твору, над яким працювали учні паралельної групи.

 

            в) Бесіда з елементами розповіді.   

-         Чи хотіли б ви , щоб Вітя з оповідання був вашим другом?

 

 

 

-         Яку характеристику можна дати Марійці з оповідання "Чому бабуся вийшла з хати?”? – Чи може ця дівчинка стати справжньою подругою?

 

             Щоб ми не були схожі на людей , які вміють красиво говорити , але не готові прийти на допомогу, ми повинні часто ставити собі запитання: Хто я? Чи люблю я ближніх? Кому краще від того, що я є на світі?

            Розпочніть із своїх товарищів. Чи не завдаєте ви їм прикрощів, чи не насміхаєтесь з них, чи не обманюєте їх , чи не заздрите їм.

            Приємно усвідомлювати , що завдяки тобі хоч щось на землі змінюється на добре. Приємно бачити радість на обличчях людей, яким ти зробив добре.

           А зараз пропоную обрати завдання для подальшої роботи.

 

г) Вибір завдань для смислового структурно-художнього аналізу твору – робота в малих групах. 

·        Твір "Нові штани”

          1 група – Скласти питання до тексту

          2 група – Скласти словесний портрет Віті

          3 група – Скласти власну розповідь,  яка підтверджувала б      головну думку твору

·        Твір "Чому бабуся вийшла з хати?”

           4 група – Проаналізувати дії бабусі

            5 група – Змінити кінцівку твору

 

7. Перевірка завдань.

 

                Щоб називатися Людиною, ми мусимо робити добро, бути вдячним. Послухайте і запам'ятайте дев'ять негідних речей, про які писав В.Сухомлинський.

v    Негідно здобувати своє благополуччя за рахунок інших.

v    Залишати таваришів в біді.

v    Бути боягузом.

v    Обманювати.

v    Ліцемірити.

v    Глузувати.

v    Не мати власної думки.

v    Давати нездійсненні обіцянки.

v    Нашіптувати, наговорювати на товаришів.

 

Я пропоную вам скласти пам'ятку "Яким бути?”

 

 8. Робота в парах – складання пам'ятки.

 

9. Презентація результатів.

 

 

 

Приклади пам'яток, складених учнями.

                                           Яким бути

 

               - Дотримуй своє слово

               - Говори тільки правду

               -Турбуйся про рідних

               -Люби працю

               -Будь справжнім другом

               -Твори добро

 

                                          Запам'ятай!

                - Сказав – зроби.

                - Доводь справу до кінця.

                - Не впевнений – не обіцяй.

                - Помилився – визнай.

                - Не видавай чужу таємницю.

                - Не вихваляйся.

                - Роби добро.               

        

 

    ІV Підсумок уроку.

                  

-         Якою людиною треба бути, щоб тобі було добре серед людей?

-         Чи завжди треба бути хорошою людиною?

-         Чи допомогли вам твори В.О.Сухомлинського зрозуміти якою повинна бути справжня людина?

-         Як по-іншому можна було б назвати наш урок? (Урок чемності, урок доброти, урок людяності,.)

 

              Читання вірша Л.Іванкової "Твори добро”. 

 

Ти добро лиш твори повсюди,

Хай тепло твої повнить груди.

Ти посій і доглянь пшеницю.

Ти вкопай і почисть криницю.

Волю дай, погодуй пташину.

Приласкай і навчи дитину.

Бо людина у цьому світі

Лиш добро повинна творити.

 

  V Домашнє завдання.

                      

                                Усний твір "Кого називають справжньою людиною”.

                            Презентація творів відбувається на класній годині.

 

Категория: Разработки уроков 3-й класс | Добавил: admin
Просмотров: 3944 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: